Întrebări și Răspunsuri
1. Pot participa la concursurile de planuri de afaceri grupuri de studenți? În cazul în care se poate, care va fi structura noii afaceri (asociați, administrator, angajați)?
Răspuns:
Conform Ghidului Solicitantului – Condiții Specifice, ,,planurile de afaceri pot fi elaborate și depuse individual sau în echipă de membri ai grupului țintă participanți în cadrul cursurilor de formare”. Chiar dacă se lucrează în echipă, o singură persoană din grupul țintă își va asuma rolul de solicitant al ajutorului de minimis și va depune spre selecție și finantare planul de afaceri. Această persoană va indeplini rolul de asociat majoritar și administrator al intreprinderii beneficiare de ajutor de minimis, iar restul persoanelor din echipa care a elaborat planul de afaceri vor fi asociați minoritari. În cazul în care intreprinderea se înființează ca asociație sau cooperativă, ceilalți membri care au contribuit la elaborarea planului de afaceri pot fi co-fondatori/ membri.
3. Conform GSCS lnnotech Student “În cazul în care intreprinderea se înființează ca societate reglementată de Legea societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare și are mai mult de un asociat, persoana al cărei plan de afaceri a fost selectat în vederea finanțării va trebui să aibă calitatea de asociat majoritar și calitatea de administrator al întreprinderii beneficiare de ajutor de minimis. “
Această condiție este valabilă și în cazul asociatului unic?
Sunt anumite categorii de persoane (cadre militare, funcționari publici etc.) care îndeplinesc condiția de a fi student, însă prin Lege nu au dreptul de a avea calitatea de administrator în firme.
Răspuns:
În conformitate cu GHIDUL SOLICITANTULUI CONDIȚII SPECIFICE – lnnotech Student:
– “Prin intermediul prezentului apel de propuneri de proiecte, se are în vedere consolidarea gradului de ocupare al absolvenților de învățământ superior în domenii de activitate identificate ca fiind de viitor în vederea dezvoltării unei economii competitive bazată pe cunoaștere. Totodată, se are în vedere reducerea perioadei de timp de la absolvirea studiilor superioare până la ocuparea pe piața muncii a absolvenților”.
– În cazul în care întreprinderea se înființează ca societate reglementată de Legea societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și are mai
mult de un asociat, persoana al cărei plan de afaceri a fost selectat în vederea finanțării va trebui să aibă calitatea de asociat majoritar și calitatea de administrator al întreprinderii beneficiare de ajutor de minimis.
– Persoanele fizice nu pot avea calitatea de asociat, administrator, reprezentant legal sau angajat în cadrul a mai mult de o întreprindere înființată în cadrul prezentului apel.
– Persoanele fizice care înființează afaceri nu trebuie să aibă calitatea de asociați majoritari în structura altor întreprinderi, la data semnării contractului de subvenție”.
Astfel, condiția de a avea calitatea de administrator este aplicabilă doar pentru persoane care participă la selecția de planuri de afaceri și înființează o întreprindere care are mai mult de un asociat.
Subliniem ca obiectivul principal al acestui apel, lnnotech Student, este creșterea gradului de ocupare a absolvenților de învățământ superior în domenii de activitate în sectoarele competitive identificate prin intermediul SNC și SNCDI.
4. Poate o întreprindere, beneficiar al ajutorului de minimis, să aibă în același timp calitatea de beneficiar și cea de furnizor pentru alte întreprinderi beneficiare de ajutor financiar nerambursabil, pentru elemente de cost (bunuri/servicii) achiziționate și decontate în cadrul proiectului?
Răspuns:
Doi sau mai mulți beneficiari de ajutor de minimis pot colabora între ei, cu condiția ca această colaborare să se bazeze pe servicii real prestate. Astfel de colaborări vor avea în vedere evitarea oricăror situații ce ar putea fi considerate conflict de interese.